Zákazník si objedná zboží na oddělení příjmu objednávek. Co se s požadavkem zákazníka stane potom?
Začněme spíše tím, co příjmu objednávek předchází. Pracovnice obchodního oddělení stanovují na základě telefonního hovoru se zákazníkem a z trvalých objednávek prodeje odhad prodejů na následující týden. Tyto předpoklady jsou srovnány s aktuální zásobou zboží – následuje vyhodnocení potřeby dodávek zboží z Rakouska, Maďarska, Polska a z Francie. Zboží je třeba objednat u dodavatelů a zajistit jeho dopravu do Olomouce.
Teď už máme zboží na skladě – co se tedy děje s objednávkou zákazníka?
Objednávky jsou zadány do informačního systému. Odtud jsou přeneseny do plánovače tras. Ten nabídne optimální rozvozové trasy. Přestože plánovač tras funguje velmi dobře, je to jen stroj a je zapotřebí, aby člověk se zkušenostmi a znalostí aktuální situace naplánované trasy vyhodnotil a případně upravil.
Rozvozová trasa – to znamená, že nákladní auto A1 vyjede naložené z Olomouce, objede všechny zákazníky na trase T1 a vrátí se prázdné?
Tak nějak to funguje. Zboží, které má být dodáno, je připraveno některým ze skladníků a naloženo do auta tak, aby řidič nemusel u prvního zákazníka celé auto vyskládat kvůli tomu, že zboží pro něj určené je nejhlouběji. Šetří to čas řidičů a také zákazníků.
Řeknete nám něco o lidech, kteří na oddělení logistiky v Olomouci pracují?
Jsou to dva skladníci, Petr Dujka a Petr Jemelka. Nejen, že se vyznají ve skladu a dokáží naložit a vyložit dvoupatrový kamion tak, aby byl po cestě maximálně šetřen čas, ale také zvládají práci v informačním systému. Dalším Petrem je Petr Hynšt – s ním se střídám při plánování tras, případně se s ním střídají skladníci při nakládání aut pro zákazníky nebo při vykládání aut od dodavatelů. Šéfuje nám Václav Trefi l, který koordinuje objednávky od dodavatelů, včetně dopravy do skladů v ČR i v SR.
Děkujeme za rozhovor.