Menu

Novinky online

Vlastovicka.cz - pecenie, pekarstvo, pecivo, pekari, casopis


Mám zájem dostávat e-mailem zprávy o novinkách na serveru vlastovicka.cz

Reklama

 

Vlastovicka.cz - pecenie, pekarstvo, pecivo, pekari, casopis

Pekařina

Úspěšný obchod aneb jak zařídit pekařskou prodejnu

Na žádost našich čtenářů se po čase vracíme ke stále aktuálnímu tématu, a sice „Jak zařídit pekařskou prodejnu“. Tentokrát jsme si nechali poradit od pana Richarda Mikla, obchodního manažera společnosti FESCHU Lighting & Design s.r.o.

 

 

 

Emoce – dnes často zmiňovaný pojem, jehož zvládnutí podmiňuje úspěch při obchodním jednání. Pro dosažení požadovaných cílů obchodu – tedy co nejvyššího obratu a zisku – je nutné, aby vaši zákaznici byli při návštěvě vaší prodejny co nejlépe naladěni, případně aby prostředí vaší prodejny dokázalo na místě jejich náladu pozitivně změnit.

 

Prostředí v prodejně je tvořeno třemi základními stavebními kameny – personálem, interiérovým zařízením a světlem. Souhra jednotlivých interiérových prvků a světla té správné barvy a intenzity musí vytvořit dokonalé prostředí, které povzbudí zákazníkovy smysly a tím podpoří jeho pozitivní nákupní rozhodování.

 

Přistupujte k zařízení prodejny jako k nákupu jakéhokoli výrobního stroje pro Vaši výrobu. Prodejna není ničím jiným než stroj na prodej, stroj na peníze. Svěřte proto jeho výrobu zkušeným specialistům, kteří pro vás najdou vhodné řešení. Důležité je si předem rozmyslet co, kde a v jakém množství chcete prodávat. Zkušený odborník společně s designérem či architektem pak připraví řešení včetně 3D vizualizace budoucího vzhledu vaší nové prodejny. Prodejna stejně jako každý jiný stroj musí být dobře vyrobena a "naladěna", aby správně fungovala.

 

Nedílnou součástí dobře zařízené prodejny jsou neutrální vitríny pro prezentaci běžného pečiva s dostatečně velkou a přehlednou výstavní plochou, chlazené vitríny pro prodej cukrovinek a lahůdek s izolačními skly zabraňujícími jejich pocení, regál pro chléb a ostatní velké nebalené pečivo, regál pro prodej koloniálního zboží, velmi populární kavárenský kout s kávovarem, lednici pro prodej chlazených nápojů a rozpékací pec pro krásnou vůni a ještě teplé pečivo v prodejně.

 

Moderním trendem je - pokud to prostory dovolí - alespoň malé posezení pro zákazníky. Pekařství se proměňují v malé kavárny s příjemným a klidným prostředím. Konzumační část dovoluje prodávat zboží s vyšší přidanou hodnotou a tím velmi výrazně přispívá k navýšení tržeb.

 

Interiérové prvky jsou vyráběny z kvalitních materiálů a ve velké míře se uplatňují ušlechtilé a přírodní materiály, jako jsou nerez, barevné sklo, přírodní či umělý kámen nebo masivní dřevo.

 

Velký důraz je kladen na správné a intenzivní osvětlení prodejny i jednotlivých prezentačních regálů či vitrín. Světlo je nedílnou a velmi důležitou součástí interiéru prodejny a její atmosféry. Správné světlo obchod podporuje - špatné světlo obchodu velmi výrazně škodí. Moderní pekařství je osvětleno svítidly se sodíkovými výbojkami se speciálními ochrannými filtry, které ochrání vaše zboží před negativním působením intenzivního světla (zrychlené osychání či tvrdnutí pečiva).

 

Stále častěji se k osvětlení používají LED svítidla (ne však trubice), která renomovaní výrobci umí vyrobit jako adekvátní náhradu velmi úsporných a výkonných výbojkových svítidel. U LED svítidel je nutné specifikovat barvu světla - tzv. teplotu chromatičnosti, která je vhodná pro pekařské a lahůdkářské výrobky. Světlo vydávané LED svítidlem by mělo mít teplotu chromatičnosti v rozmezí 2400 - 2700 Kelvina. Pozor - ne více. Pak je světlo příliš bílé a takto osvětlené pečivo nevypadá dobře. Toto doporučení platí také pro zářivkové trubice. Ty jsou využívány již jen ve svítidlech přímo ve vitrínách či regálech. Pro osvětlení prodejen se s ohledem na důraz na intenzitu a atmosféru v interiéru nehodí.
 


Využitím různých typů svítidel a světelných zdrojů je dosahováno příjemné atmosféry, vysoké efektivity a správného osvětlení. Pouze tak je možné vytvořit originální osvětlovací soustavu poskytující správnou a požadovanou intenzitu světla, která vdechne vaší prodejně v kombinaci s osobitým interiérem neopakovatelnou atmosféru, ke které se budou všichni vaši zákazníci rádi a často vracet.