Menu

Novinky online

Vlastovicka.cz - pecenie, pekarstvo, pecivo, pekari, casopis


Mám zájem dostávat e-mailem zprávy o novinkách na serveru vlastovicka.cz

Reklama

 

Vlastovicka.cz - pecenie, pekarstvo, pecivo, pekari, casopis

Pekařina

Radíme: pekařská prodejna

Stejně jako neexistuje univerzálny návod, jak být úspěšným podnikatelem, tak neexistuje jednoznačné doporučení, jak by měla vypadat prosperující pekařská prodejna. Proto by měl být níže uvedený text chápán pouze jako obecné doporučení.

 

Podívejte se tam, kde to funguje. Zkuste se podívat tam, kde jsou prodejny plné lidí. Pokud vám majitel řekne, že výběr tehdejšího dodavatele vybavení prodejny byl správným rozhodnutím a vybral by si jej určitě znovu, jste na nejlepší cestě, jak najít kvalitního dodavatele. Ptejte se na reference, ale neberte jako hlavní parametr výběru cenu dodávky. Kvalitní dodavatel totiž nemůže být nejlevnější – bude vám poskytovat servis i za pět let, bude stále zaměstnávat nejlepší lidi z oboru, stále se bude věnovat vývoji a výzkumu…

 

 

 

Co budeme prodávat?

 

Ne všem pekařům se dá radit stejně – každý by si měl najít v oblasti prodeje vlastní identitu – tzn. jestli se bude věnovat jenom suchému pečivu, anebo to bude i zdobené pečivo, cukrovinky a cukrářské pečivo. Otázek je opravdu spousta a tuto počáteční fázi rozhodování bychom určitě neměli podcenit. Budeme například prodávat plněné pečivo, nahoře se šlehačkou? Tak potřebujeme chlazenou vitrínu… Uvažujete o něčem na rozpékání či dopékání? Pak byste neměli zapomenout na konzumační část. A bude to klasický bufetový stolek pro konzumaci ve stoje, nebo svým zákazníkům vyhradíte místo k sezení?

 

Z těchto poznatků se dá uspořádat logický technologický proces všech činností, které budou v prodejně probíhat – samozřejmě s přihlédnutím ke splnění všech požadavků, které dnes nařizují hygienické normy a obecně závazné vyhlášky.

 

Prvotní rozhodnutí, jak vytvořit fungující a prosperující prodejnu, je vždy jen a jen na majiteli (pekaři). Každý si musí umět vytvořit představu o vnitřním uspořádání prodejny, aby se k němu zákazníci každý den rádi vraceli.

 

Kabát prodejny

 

Úspěch dobré pekařské prodejny začíná u toho, jak ji vaši zákazníci vnímají zvenčí. Je viditelná již z dálky? Je dostatečně označená? Jaký je vstup do prodejny? Je dostatečně široký, je bezbariérový, dá se jím projít se dvěma nákupními taškami? A čistě z praktického hlediska – je před vstupem rohožka? A co podlaha ve vlastní prodejně? Je protiskluzová? Nezapomeňte, že zejména v zimním, či deštivém počasí, může být kluzká podlaha velmi nebezpečná…

 

Tohle všechno jsou zdánlivě technické maličkosti, které ale velmi souvisí s tím, jak zamýšlený koncept prodejny dopadne.

 

 

 

Design prodává

 

Pečivo je o každodenním prodeji a v dnešní době je zcela obvyklé, že jsou zákazníci, kteří jdou pro pečivo i několikrát denně. Dnes se již nekupuje 30 rohlíků najednou, nákup pečiva je o komfortu – zákazníci vyžadují čerstvé pečivo ráno, v poledne i večer.

 

Spousta pekařů stále nevěří, že zásadní vliv na funkci prodejny tvoří design interiéru. Ale skutečně tomu tak je – novou prezentací nabízeného zboží můžeme dosáhnout až o 60 % vyšší tržby. Tohle číslo je ale opravdu extrémní, praxe potvrzuje, že v celoroč-ním objemu tvoří průměrný nárůst asi 20 – 30 %. I ten však může být pro mnohé pekaře stěžejní, neboť může zvrátit finanční výsledky z červených čísel do černých.

 

Harmonie barev + design + osvětlení = recept na úspěch

 

A co tvoří dokonalý interiér prodejny? Jednoznačně harmonie barev. Dále by měl být interiér poplatný době svého vzniku – tzn. buď moderní interiér, respektující trendy, nebo naopak vkusně zařízený interiér v retro stylu.

 

Nejhorší je, když smícháte jednou to a podruhé ono – zákazník to bohužel pozná… Interiér pochopitelně souvisí s osvětlením, které je velice důležité!

 

To jsou věci, jež dokážete vhodným výběrem ovlivnit: harmonie barev, design a osvětlení. Pokud k tomu přidáte dobrý personál, kvalitu zboží a čistotu prodejny, musí to fungovat !