V letošním říjnu realizovala společnost GfK exkluzivně pro náš časopis rozsáhlý výzkum zaměřený na nákupní rozhodování české veřejnosti v oblasti tradičního pečiva a pečiva v bio kvalitě. Reprezentativnímu vzorku populace v rozsahu 500 respondentů ve věku 15–79 let byla položena otázka:
Upřednostnil(a) byste, konkrétně při nákupu pečiva či chleba, pekařské výrobky se značkou BIO produkt?
A co jsme se dověděli?
Pro ty z vás, kteří nemilujete grafy, jsme pro vás připravili shrnutí v níže uvedených bodech. Ostatní si mohou grafy detailně prostudovat.
- Polovina dotázaných by upřednostnila při nákupu pečiva či chleba pekařské výrobky se značku BIO produkt
- Čtvrtina dotázaných připouští, že by byla za značku BIO ochotna si připlatit
- Více žen než mužů by upřednostnilo při nákupu pečiva či chleba pekařské výrobky se značkou BIO produkt (ženy 57 %; muži 48 %)
- Největší podíl osob, které si pod názvem BIO neumí nic představit, nebo neví, čemu by dal(a) přednost, je mezi lidmi staršími 65 let (24 %) a lidmi se základním vzděláním (20 %)
- Největší podíl osob, které se při nákupu pečiva a pekárenských výrobků neřídí značkou BIO, je mezi lidmi se středoškolským vzděláním a bez maturity/vyučenými (43 %)
- Nejvíce osob ochotných si za značku BIO připlatit je na jižní Moravě (29 %) a nejméně v severních Čechách (18 %)
n: celkový počet respondentů 500