Letos v únoru realizovala společnost GfK exkluzivně pro náš časopis rozsáhlý výzkum, zaměřený na nákupní rozhodování české veřejnosti v oblasti chleba a pečiva.
![]() |
![]() |
Reprezentativnímu vzorku populace v rozsahu 500 respondentů ve věku 15 – 79 let byla položena otázka:
Jaké informace ze složení výrobků Vás zajímají a do jaké míry ovlivňují Vaše rozhodování při nákupu chleba a pečiva?
A co jsme se dověděli?
Pro ty z vás, kteří nemilujete grafy, jsme připravili shrnutí v níže uvedených bodech. Ostatní si mohou grafy detailněji prostudovat.
• 19 % dotázaných uvedlo, že sleduje obsah konzervačních látek, 16 % obsah vlákniny, 16 % obsah tuků, 13 % obsah vitamínů, 11 % energetickou hodnotu, 9 % obsah minerálů a 3 % obsah mléka.
• U většiny zkoumaných typů informací o složení výrobku vyšlo najevo, že je sledují více ženy než muži – výjimkou je obsah minerálů a vitamínů.
• Co se týče srovnání jednotlivých věkových kategorií, nejméně informace na výrobcích sledují dotázaní ve věku 65 – 79 let.
• Obsah konzervačních látek a cukrů nejvíce zajímá dotázané ve věku 15 – 29 let (22 % a 15 %), obsah vlákniny, tuků, vitamínů a energetickou hodnotu sledují nejvíce dotázaní ve věku 30 – 49 let (21 % sleduje vlákninu, 19 % tuky, 16 % vitamíny a 17 % energetické hodnoty).
• Nejméně si informací o složení výrobků všímají lidé se základním vzděláním.